Katolickie Radio Podlasie i Grupa Sawa Apartaments zostali wyróżnieni w 46. edycji Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Laureatów doceniono za ich wkład w walkę z pandemią koronawirusa w Polsce oraz działania i inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności. Raport jest przygotowywanyprzez redakcję portalu RaportCSR.pl oraz Instytut Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju, działający w ramach Fundacji XBW.
Aktualne wydanie raportu, opublikowane także na portalu RaportCSR.pl, to kompendium wiedzy na temat podejmowanych przez polskie przedsiębiorstwa i instytucje działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.
46. edycja magazynu Raport CSR ponownie została poświęcona kulisom walki polskiego biznesu z epidemią koronawirusa. W poprzednich, tegorocznych edycjach wyróżniliśmy m.in. firmy: Żabka Polska, Huawei oraz apteki Gemini. Specjalne wyróżnienie trafiło też w ręce przedstawicieli Caritas Polska.
W tej edycji laureatami są: Katolickie Radio Podlasie, które wykorzystując ogromne zasięgi swojego medium postawiło na promocje lokalnych społeczności oraz Grupa Sawa Apartaments, developer, który zdecydował się przekazać swój budynek dla osób zagrożonych przez COVID-19.
– Po raz kolejny Raport CSR koncentruje się na firmach, które pomimo trudnej sytuacji gospodarczej działają zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Angażują się w niesienie pomocy potrzebującym i dbają o środowisko naturalne. Poświęcając im kolejne papierowe wydanie Rapor CSR chcemy im podziękować, doceniając ich starania – mówi Natalia Witkowska, redaktor naczelna portalu RaportCSR.pl.
Laureaci: Katolickie Radio Podlasie oraz Grupa Sawa Apartaments
Katolickie Radio Podlasie, rozgłośnia w której zasięgu znajduje się już milion osób, głównie mieszkańców wschodniej Polski, postanowiła szczególnie zaangażować się w działania na rzecz lokalnych społeczności. Redakcja postawiła na promocje Kół Gospodyń Wiejskich realizując w tym celu wiele spotkań i kongresów, a nawet konferencje w Senacie RP. Pracownicy medium aktywnie włączyli się też w prospołeczną inicjatywę walki z pandemią koronawirusa rozdając aż 80 tys. jednorazowych maseczek. – Doszliśmy do wniosku, że mając taką pozycję na rynku i tak duże zaufanie naszych słuchaczy, musimy bardziej angażować się prospołecznie – mówi ks. Andrzej Sochal, dyrektor radia. – Nasi słuchacze wspierają nas w różnych aspektach naszej działalności, dlaczego my nie moglibyśmy zrobić dla nich czegoś dobrego?.
W Porąbce na Śląsku, od lipca, działa pierwszy w Polsce ośrodek, którego celem jest przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się choroby COVID-19. Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu „Śląskie kadry DPS vs COVID-19” z inicjatywy Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w Katowicach przy współpracy podmiotu leczniczego „Atma-Rescuers”. Co ważne, ośrodek jest zlokalizowany w prywatnym budynku należącym do grupy kapitałowej Mariana Okręglickiego. – Zwróciliśmy się bezpośrednio do developera, który słysząc o szlachetnym celu naszego projektu w 15 minut podjął decyzję o przekazaniu nam całego obiektu – mówi koordynator ds. medycznych podmiotu leczniczego „Atma-Rescuers” Andrzej Dziędziel.
W magazynie Raport CSR informujemy też o kulisach partnerstwa Grupy Lux Med i Szkoły Głównej Handlowej. Piszemy również o tym, jak ważna jest rola farmaceuty, i to nie tylko w czasie pandemii, a także o pierwszym raporcie społecznej odpowiedzialności biznesu przygotowanym przez Żabka Polska. W tym wydaniu nie zabrakło też informacji z zagranicy. Odnotowaliśmy ważne społecznie działanie Grupy Leonardo, która zorganizowała konkurs dla studentów, którego celem jest synergia pomiędzy rozwojem firm a badaniami akademickimi. Prześwietliliśmy też strategię CSR Grupy Ferrero, która może być wzorem dla wielu polskich firm. Warto dodać, że obie firmy są bardzo aktywne na polskim rynku.
Najnowsze wydaniu Raportu, można pobrać ze strony www.raportcsr.pl/raport-csr/
Raport CSR, czyli cykliczne kompendium dobrych praktyk
Magazyn Raport CSR to pierwszy tak duży projekt wydawniczy w Polsce, którego misją jest promowanie najważniejszych i najciekawszych działań CSR prowadzonych przez firmy i instytucje. Pierwszy numer kwartalnika pojawił się w 2009 r. Od tego czasu ukazało się już 46 edycji, w których wyróżniono ponad 100 laureatów.
Projekt funkcjonuje także w sieci, w postaci portalu RaportCSR.pl, gdzie można pobrać wszystkie wydania kwartalnika. Portal, dzięki codziennym informacjom z branży, buduje kompendium wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu.
Raport jest przygotowywany co kwartał przez redakcję portalu RaportCSR.pl oraz Instytut Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju. Partnerami Raportu są Agencja Informacyjna ISBnews, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Akademia Zarządzania i Rozwoju oraz serwis Kurier365.pl. W każdej edycji wybierane są projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują.
W poprzednich edycjach Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. PKN Orlen, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, PKP Cargo, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, KGHM Polska Miedź, PKP Energetyka, Grupa Ferrero oraz spółka Emitel.
Najnowsze komentarze